23. 2. 2022
Nové rozhraní poskytuje výrazně širší možnosti, než které obsahoval původní formulář pro ruční zadávání. Umožňuje nejen odesílat hlášení, ale také zobrazit vlastní přehled odeslaných hlášení a odesílat aktualizace hlášení.
V informačních systémech zdravotnických zařízení nebo lékáren je možné implementovat nové rozhraní i tím způsobem, že bude možné odesílat hlášení k jednotlivým předpisům nebo výdejům bez nutnosti ručního výběru léčiva nebo vakcíny.
Při přípravě systému byl kladen důraz na vysokou míru automatického doplňování a kontroly správnosti dat, stejně jako u jiných rozhraní SÚKL.
Rozhraní je nově napojené na číselníky léčiv, tzn. je možné přesně vybírat z platných číselníků léčiv nebo vakcín, včetně vakcín proti onemocnění covid-19. Přístup přes rozhraní také automaticky doplní informace do hlášení o přihlášeném zdravotníkovi a zdravotnickém zařízení.
V případě zájmu o implementaci zasílání hlášení nežádoucích účinků pomocí nového rozhraní z vašeho informačního systému je potřeba kontaktovat správce vašeho informačního systému.
Veškeré informace pro vývojáře klientských řešení můžete nalézt na rozcestníku https://testapi.sukl.cz, sekce Hlášení nežádoucích účinků. Technické dotazy můžete psát na e-mail itpodporahlaseni@suklcz, nebo uplatnit v rámci kontaktního centra https://kc.sukl.cz, sekce NÚ.