ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

Inspektor/ka Oddělení kontroly léčiv Brno

SÚKL vyhlašuje výběrové řízení na služební místo Inspektor/ka Oddělení kontroly léčiv Brno.   

V Praze dne: 11. července 2024

Spisová značka: sukls170804/2024

Čj.: sukl170804/2024


Vyvěšeno dne: 11. července 2024

Sejmuto dne: 26. července 2024

 

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení

 

 

1.   Údaje o služebním místě a podmínkách výkonu služby

Ředitel Státního ústavu pro kontrolu léčiv, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na:

 

služební místo  Inspektor/ka Oddělení kontroly léčiv Brno, Odbor lékárenství a distribuce ve služebním úřadu Státní ústav pro kontrolu léčiv, ID služebního místa 770

obor služby:      21 – Zdravotnictví a ochrana zdraví

Informace o služebním místě:

  • Služební úvazek: 1,0 při délce služební doby 40 hodin týdně
  • Služební poměr na dobu neurčitou (v případě vykonání úřednické zkoušky).
  • Předpokládaným dnem nástupu je 1. září 2024 nebo dle dohody
  • Místo výkonu služby: Brno

Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra ČR https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx

 

Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:

  • Výkon inspekční činnosti a dozor nad:
    - zacházením s léčivými přípravky v lékárnách, u distributorů, prodejců vyhrazených léčivých přípravků a dalších zdravotnických zařízení
    - reklamou na léčivé přípravky
    - dodržováním předpisů pro zacházení s návykovými látkami a prekursory v lékárnách
    - zacházením s konopím pro léčebné použití v lékárnách
    - cenovou regulací léčivých přípravků a potravin pro zvláštní lékařské účely
  • Poskytování konzultací a informací lékárnám a dalším zdravotnickým zařízením a prodejcům vyhrazených léčiv
  • Odběry vzorků léčivých přípravků v lékárnách a u distributorů
  • Podíl na přípravě návrhů a revizí standardů činností
  • Přednášková a školící činnost

 

2.   Údaje o složkách platu

 

Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.

 

Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 13. platové třídy.

 

2.1 Platový tarif

 

Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 30 780 Kč do 45 420 Kč. Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.)

 

2.2. Osobní příplatek

 

Rozpětí od 9 000 Kč do 13 600 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice. Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 50 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu, a u tzv. vynikajících, všeobecně uznávaných odborníků do částky odpovídající 100 %.

 

2.3. Příplatek za výkon inspektorské činnosti

 

Příplatek za výkon inspektorské činnosti tvoří 1 000 Kč, resp. 1 300 Kč.

 

2. 4. Odměny

 

Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu.

 

3.   Podání žádosti

 

Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo představeného nebo žádosti o jmenování na služební místo představeného (dále je „žádost“), doručené ve lhůtě do 26. července 2024, tj. v této lhůtě

  • doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu: Státní ústav pro kontrolu léčiv, oddělení personální a vzdělávací, Šrobárova 48, 100 41 Praha 10,
  • podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese,
  • @ podané v elektronické podobě podepsanou uznávaným elektronickým podpisem na adresu elektronické pošty služebního úřadu posta@sukl_cz, nebo
  • podané v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové schránky ID: qwfai2m.

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo Inspektor/ka Oddělení kontroly léčiv Brno, Odbor lékárenství a distribuce, ID 770, sp. zn. sukls170804/2024“.

 

V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.

 

4.   Podmínky účasti ve výběrovém řízení

 

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem může zúčastnit žadatel, který:

1) Splňuje základní předpoklady stanovené zákonem o státní službě, tj.:

a) je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru [§ 25 odst. 1 písm. a) zákona.

Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství[2], uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději bezprostředně před konáním pohovoru;

Žadatel, který není státním občanem České republiky, musí zkouškou u osoby, která jako plnoprávný člen Asociace jazykových zkušebních institucí v Evropě uskutečňuje touto asociací certifikovanou zkoušku z českého jazyka jako cizího jazyka, prokázat znalost českého jazyka; to neplatí, doloží-li, že absolvoval alespoň po dobu 3 školních roků základní, střední nebo vysokou školu, na kterých byl vyučovacím jazykem český jazyk. Splnění tohoto předpokladu se dokládá příslušnou listinou;

b) dosáhl věku 18 let;

c) je plně svéprávný – splnění tohoto předpokladu žadatel dokládá písemným čestným prohlášením[3];

d) je bezúhonný – splnění tohoto předpokladu žadatel dokládá výpisem z Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Pokud žadatel do žádosti poskytne údaje nutné k obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů[4], není již povinen výpis z evidence Rejstříku trestů doložit, neboť si ho služební orgán vyžádá na základě poskytnutých údajů přímo od Rejstříku trestů. Není-li žadatel státním občanem České republiky, je povinen doložit bezúhonnost obdobným dokladem o bezúhonnosti[5]; 

e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona], tj. vysokoškolské vzdělání získané studiem v magisterském studijním programu;

Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání[6]; uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru;

f)   má potřebnou zdravotní způsobilost – splnění tohoto předpokladu se dokládá při podání žádosti čestným prohlášením[7]. U nejvhodnějšího žadatele vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách.

2) Splňuje jiné požadavky stanovené podle § 25 odst. 5 písm. a) zákona platným služebním předpisem (Stanovení požadavků na služební místo), kterými jsou:

- odborné zaměření vzdělání – magisterský studijní program v oboru farmacie;

Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií příslušné listiny (vysokoškolským diplomem v příslušném oboru);

- jiný odborný požadavek – praxe dle § 22 odst. 2 zákona č. 378/2007 Sb., o léčivech a o změnách některých souvisejících zákonů (zákon o léčivech), ve znění pozdějších předpisů, tj. 3 roky praxe ve farmacii;

Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií příslušné listiny.

 

3) K žádosti dále žadatel přiloží strukturovaný profesní životopis.

4) K žádosti dále žadatel přiloží motivační dopis.

5.   Ostatní informace

 

Omezení některých práv státních zaměstnanců (§ 80 až 81 zákona o státní službě):

1.  státní zaměstnanec nesmí být členem řídících nebo kontrolních orgánů obchodních korporací provozujících podnikatelskou činnost, s výjimkou případů, kdy byl do těchto orgánů vyslán služebním orgánem,

2. státní zaměstnanec může vykonávat jinou výdělečnou činnost než službu podle tohoto zákona pouze s předchozím písemným souhlasem služebního orgánu (§ 81 odst. 2 zákona o státní službě).

 

Žadatel nese náklady, které mu účastí ve výběrovém řízení vznikly.

 

Státní ústav pro kontrolu léčiv podporuje rovnost žen a mužů a diverzitu v rámci svých služebních a pracovních míst.

 

6.   Údaje o pohovoru

 

Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.

 

Poučení služebního orgánu:

Přihláška, která nebude obsahovat náležitosti stanovené zákonem a uvedené v bodě 1) až 3), nebude ve výběrovém řízení posuzována. Přihláška, ve které žadatel neuvede adresu datové schránky nebo emailovou adresu bude z výběrového řízení vyřazena, stejně tak jako přihláška, která nebyla doručena v poslední den lhůty na adresu služebního úřadu.

Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 zákona o státní službě:

V průběhu výběrového řízení se doručuje žadateli do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.

Dokument doručovaný žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán, pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná. Pokud nebude možno dokument doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se dokument jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že dokument bude doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán.

V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.

Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:

Výběrová komise může provést s žadatelem pohovor v náhradním termínu na jeho požádání, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu. K provedení náhradního termínu pohovoru žadatele, který by se nemohl dostavit k pohovoru pro překážku na jeho vůli nezávislou, pro kterou by nebylo možné provést pohovor v takovém náhradním termínu, aby bylo možné výběrové řízení dokončit ve lhůtě 60 dnů, je třeba souhlas služebního orgánu.

 

Kontakty

Ing. Andrea Golová
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Telefon: 272 185 905

 

 

 

 

                                                                                                                            

MUDr. Tomáš Boráň
ředitel Státního ústavu pro kontrolu léčiv

 




Příloha:

 


[1] Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení.

[2] Písemné čestné prohlášení o státním občanství je zahrnuto ve formuláři žádosti a bude považováno za doložené, pokud žadatel zaškrtne a doplní příslušné pole vztahující k tomuto čestnému prohlášení.

[3] Písemné čestné prohlášení o svéprávnosti je zahrnuto ve formuláři žádosti.

[4] Rozsah údajů nutných pro obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů je uveden ve formuláři žádosti.

[5] Podle § 26 odst. 1 zákona jde o doklad obdobný výpisu z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce, osvědčující bezúhonnost, vydaný státem, jehož je žadatel státním občanem, jakož i státy, v nichž žadatel pobýval v posledních 3 letech nepřetržitě po dobu delší než 6 měsíců (dále jen „domovský stát“), a doložený úředním překladem do českého jazyka; pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost písemným čestným prohlášením.

[6] Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti a bude považováno za doložené, pokud žadatel zaškrtne a doplní příslušné pole vztahující k tomuto čestnému prohlášení.

[7] Písemné čestné prohlášení o zdravotní způsobilosti je zahrnuto ve formuláři žádosti.